8 Eylül 2013 Pazar

Geocaching'i Duyup da Başlamamak İçin 4 Neden

,
Biraz farklı bir yazı olduğunun farkındayım. :) Bu tarz yazılar ilgi çekici olabiliyor. Biraz esprili, bir o kadar da bilgilendirici bir yazı olsun istedim. Hazırsak kendi maddelerimi sıralamaya başlıyorum. Siz de kendi maddelerinizi yazıya yorum yaparak belirtebilirsiniz. :)

1. Üşengeçlik iyi bir şey değildir..! :)

Şimdi kim gidip kutu arayacak evde televizyon karşısında oturmak varken diyorsanız, üşengeç birisiniz demektir. Üşenmeyiniz efendim. :) Çevrenizde bulunacak kutu varsa en azından bir deneyin. İlk kutunuzu bulduğunuzda hissedeceğiniz mutluluktan sonra zaten gerisi kendisi gelecektir. :) Geocaching'e şans verin. 

2. GPS mi!? Adı bile korkutucu....! :)

Geocaching oynamak için GPS cihazı veya GPS özellikli bir cihaz lazım olduğu için başlamak isteyip de başlamayabilirsiniz. Ancak belirtmeliyim ki bize "Geocaching" oynamak için gerekli olan GPS, en basit özellikli, yani girdiğimiz koordinatlara bizi yönlendiren ve bulunduğumuz noktanın koordinatlarını bize veren bir GPS. Ya da eğer bir akıllı telefonunuz varsa "Geocaching"'e başlamak sizin için bir uygulama indirmek kadar yakındır. :)

geocaching kutu bulma haritası


3. Yeni yerler görüp de ne yapacağım...!

En tehlikeli sebeplerdendir. :) Geocaching bizi daha önce gitmediğimiz yakınımızda ve uzağımızda pek çok yeni yere götürür. :) Onlar hakkında bilgi sahibi yapar. Yeni yerler sizi heyecanlandırmıyorsa, gezgin ruhunuzu okşayacak sizi farklı yapacak Geocaching oyununa adımınızı atın ve heyecanı yaşayın. Merakınızı serbest bırakın. :)

4. Çevremde bulunacak kutu yok ki...!

Ehm... Ehm... Bu madde sizin, "Geocaching" oyununun zevkli, gizemli ve heyecanlı dünyasına adım atmanızı engelleyebilecek olan maddelerden en sinsi olanıdır. :)

Hemen belirtmeliyim ki "Geocaching", yalnızca kutu bulma üzerine kurulu bir oyun değildir. Aynı zamanda kutu saklayarak da "Geocaching" oynamaktan mutlu olabilirsiniz. Kutu hazırlamak çok zevkli bir iştir. İşin içine biraz da yaratıcılığınızı katıp güzel güzel kutular hazırlayıp, onları saklayarak, ülkemizdeki kutu sayısının artmasına katkı sağlayabilirsiniz. Sonrasında kutularınızın bulunmasını izleyip mutlu olabilirsiniz. Ben şahsen kutularım bulunduğu zaman çok mutlu oluyorum. :) Çevrenizde kutu yoksa kutuyu siz saklayın. :)


Evet. Şimdi sıra sizde. :) Sizin aklınıza gelen bu tip maddeler var mı? Bu maddeleri yorum olarak yazarsanız, ileride bu maddeleri genişletip güzel,esprili, Geocaching ile yeni tanışan kişilere bunları söyleyebiliriz. :) Bir sonraki yazımda görüşmek üzere...

4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Sağol abi. Bu şekilde daha ilgi çekici olabileceğini düşündüm. :)

      Sil
  2. Cok begendim, gercekten de öyle ama. Bu hobiyle 3 yildir ugrasiyoruz, önceden hic bilmedigimiz, görmedigimiz harika yerleri gezdik, tertemiz hava soluduk, ormanlarda kaybolduk :D
    GPS olmasaydi napardik gibi durumlara geldik. Cok güzel bir oyuncak.
    Gercekten herkese tavsiye edilir.
    Türkiyede yayginlastigina da cok sevindim. Son Türkiye tatilimde genelde turistik bölgelerde yogunlasmis geocacheler gördük. Insallah sayilari artar.

    Almanyadan bol selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yorumunuz için çok teşekkürler. Yazıyı beğenmenize sevindim. Ülkemizde Geocaching yavaş yavaş da olsa yaygınlaşmaya devam ediyor. Özellikle İstanbuldaki arkadaşlar çok aktifler ve her ay düzenli olarak Event düzenliyorlar. İstanbul'daki kutu sayısı da hızla artıyor. Tabi diğer yerlerdeki kutu sayıları yavaş yavaş artıyor. Ben Balıkesir'de yaşadığım için ve burada onlar kadar aktif bir topluluğumuz olmadığı için kişisel çabalarla Geocaching'i duyurmaya çalışıyorum. Bu blogda bunlardan biri aslında.. Yorumunuza tekrar teşekkürler...

      Sil